Vecka 2

Jag hade inte världens bästa känsla igår inför denna dag när jag gick och la mig. En sån där konstig känsla när man nästan är säker på att den här helt rätt. Men Emil slog på stort även denna vecka då han visade ytterligare -2 kilo på vågen och ett litet minus för mig på -0,6 kilo. Så den känslan försvann rätt fort under morgonen.
Det är skönt att få denna kickstart när man påbörjar en viktresa just för att få rätt motivation. Man borde väl egentligen vara glad bara det är ett minus. Men går det segt från början kan det lätt bli tråkigt och man struntar helt och hållet i det hela. Så jag är glad över detta. Det är inte svårare än vad man gör det till. På Emil har det nu försvunnit 5,2 kilo efter vecka två, jag menar, visst höjer det motivationen som gör att man vill fortsätta? Man behöver inte gå på diet eller dricka shakes för att få denna start. Det går ändå.
 
Även om man har en speciell kärlek till godis, som jag har för choklad och som Emil har för Polly så behöver man inte undvika detta. Du behöver inte sätta förbud, det är en fälla för att falla tillbaka. Du kan äta vad du vill, men inte alltid. Det är de små förändringarna som gör stor skillnad.
 
 
 



Kom ihåg mig?