Det du inte gillar med dig själv, älskar någon annan

 
Jag tycker faktiskt att 2015 är en bra chans att ta tag i saker och ting. Klara av de mål man har, vad gäller sig själv, jobb eller annat, att påbörja något man länge har varit nyfiken på eller någon annan förändring. Visst kan man ta tag i saker alla dagar om året, men starten på detta på blir min nystart, på många olika håll.
 
En sak jag ska börja det nya året med är min livsstil vad gäller mat och motion, så som hälften av sveriges befolkning. Tummen upp för det. Jag minns att jag nämde det för ett år sedan, början av 2014, att det skulle bli mitt år i den kategorin. Ja, ja lyckades gå ner en hel del kilo, men har inte kommit i närheten av mitt mål. Jag har inte varit motiverad och på grund av att jag drabbades av depression två långa perioder gjorde inte sake bättre.
 
Men detta blir mitt år, och det är jag säker på, och något som gör mig glad är att jag har fått med min sambo på vägen. Han är med mig och vi kör på samma system. Vi kan peppa varandra, ändra på våra dåliga vanor tillsammans. Tillsammans kan vi nå våra mål, och tillsammans blir vi bättre.
 
Innan nyår var jag iväg för att säga upp min gymkort. Ja, detta för att jag har haft mitt medlemsskap i sporthallen, och min uppgradering som gjorde att jag kunde vara istan liksom har gått ut. Så nu väntar jag på att mitt medlemskap ska bli inaktivt så att jag kan skaffa ett kort enbart i stan. Jag saknar mina pass på gymmet, framför allt gruppassen. Tänk vad glad man blir av att vara aktiv, bästa terapin. Och jag tror att många håller med.
 
Jag har mina mål uppsatta, så det är ju bara köra.



Kom ihåg mig?