Live only as you can

 
 
Ja, här sitter jag med den största Redbullburken Emil kunde hitta i affären. Tanken var som oftast, plugg. Men det är mycket som distraherar. Det är mycket bök och förändringar i min studieplan, det ändras studietakt, tas bort och läggs till kurser. Och att ta bort kurser har jag inte ens bett om. Jag hoppas nu att de gjort så för att ändra studietakten. När man är som jag, och lider av en väldigt tråkig telefonskräck så får man försöka sköta det så långt det går med mail osv.
 
Jag väntar även på att jag ska bli antagen till de mest nödvändiga kurserna, så som Svenska B (2) och matematik B och C (2a + 3b) och förhoppningsvis får jag den planen nästa vecka. Dessa är nödvändiga för mig då de är ett krav för den utbildning jag vill gå. Men många andra roliga kurser väntar och just idag påbörjar jag Specialpedagogik.
 
Och tänk vad glad jag är att jag bara sådär kunde inse vad jag borde bli och vad jag borde göra i framtiden. Jag är så glad över att jag har planer och mål framför mig. Även om det kan sätta knut i min mage ibland när jag tänker på saken så är det så jag vill ha det. Det blir också som en kick att ens tänka på. För har jag ett mål, en tanke framför mig, varför jag då låta latmasken inuti mig ta över.
 
 
 
 
 



Kom ihåg mig?