Drömhus

 
 
 
bilder från pinterest
 
Det här med hus, har varit min dröm i några år och det är en grej som jag i framtiden kommer att bocka av i min lista. För visst ska vi bnli husägare när det blir aktuellt, om ca 4-5. Fasst hellst nu. Men då finns det också krav från både mig och Emil när det gäller husköp, och det ser jag som ett måste. Att veta hur och vad man vill ha. Det är kul att sitta och inspireras och komma på nya ideer och önskemål.
 
Huset ska hellst ha ett nyrenoverat kök och badrum, för de kostnaderna är inte små om man skulle göra själv. Köket ska vara stort, med köks-ö, om inte annat ska det finnas plats för att fixa det på egen hand. Det ska inte vara trångt, ne för man ska kunna vara flera i köket utan att springa på varandra.
 
Öppen planlösning är nästan ett måste, eller att det finns möjlighet att fixa även det. Med en öppen planlösning blir det en helt annan känsla och ja, det ska det vara. Och hellst av allt vill vi båda ha ett enplanshus. Men när man vill ha ett hus på 4-5 rum och kök kan det kanske bli svårt. Det ska också vara en rymlig och stor trädgård till barnen, gärna med häck runt om. Ett annat krav, som verkligen måste vara med vid ett husköp i framtiden är ett Garage. Ett stort eller ett dubbelgarage, det skulle lixom inte funka utan. Och jag skulle aldrig få Emil att flytta till ett hus utan ett garage.
 
Efter mina studier, då är jag redo att flytta till hus!
 



Kom ihåg mig?